ÁSZF
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
hatályos: 2019-09-15-től
Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával! Számunkra fontos, hogy Ön tisztában legyen a jogaival, és a közöttünk létrejövő szerződéses viszony tartalmával. Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát! Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
Név: IT-Futár Kft.
Székhely: 6065 Lakitelek, Széchenyi krt. 74/b
Postai cím: 6065 Lakitelek, Széchenyi krt. 74/b
Nyilvántartásba vevő hatóság: Bács-Kiskun Megyei cégbíróság
Cégjegyzékszám: 03-09-115543
Adószám: 14177873-2-03
Képviselő: Lengyel Imréné
Telefonszám: +36-20/395-6949
E-mail: info@kecskemetirodaszer.hu
Honlap: https://www.kecskemetirodaszer.hu
Bankszámlaszám: 51700100-11077633-00000000
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-54548/2012.
b) Tárhelyszolgáltató adatai
A tárhely-szolgáltató neve: Tárhely.hu Kft.A tárhely-szolgáltató címe: 1144 Budapest, Ormánság u 4.
A tárhely-szolgáltató e-mail címe: iroda@tarhely.eu
A tárhely-szolgáltató weboldala: www.tarhely.eu
Fogalmak
Felek: Eladó és Vevő együttesen
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
Honlap: https://www.kecskemetirodaszer.hu weboldal, amely távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek minősül
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) jótállás: a Polgári Törvénykönyv szerinti, valamint külön jogszabályban a fogyasztói szerződésekre meghatározott kötelező jótállás
Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
Az ÁSZF hatálya, elfogadása, megváltoztatása
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF), valamint a honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő szerződés részét képezi.
A jelen ÁSZF rendelkezéseit az Eladó a vonatkozó jogszabályok keretei között jogosult megváltoztatni. Kérjük, hogy az ÁSZF rendelkezéseit minden vásárlás előtt szíveskedjen elolvasni! Az ÁSZF esetleges módosítása a honlapon történő megjelenéstől érvényes. Az esetleges változtatások a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.
A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek,
azokat az Eladó nem iktatja.
Árak
Az árak forintban értendők, tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t. Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás jogát fenntartjuk.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
- Telefon: +36-20/395-6949
- Internet cím: https://www.kecskemetirodaszer.hu
- E-mail: info@kecskemetirodaszer.hu
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita
bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy
megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség
létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben
döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és
költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető
testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a
fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel
kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet
a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség
követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá
bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett
számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának
megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan
formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
- a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
- a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
- a testület döntésére irányuló indítványt,
- a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy
szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz
fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen
kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési
testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: IT-Futár Kft.
Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett az alkalmazandó rendelkezései érvényesek.
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések
A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A weboldalon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.
A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást. A termékoldalon található adatok tájékoztató jellegűek! A képek esetenként illusztrációk, a színek nem mindig felelnek meg a valóságnak!
Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért
Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.
Eljárás hibás ár esetén
Előfordulhat, hogy – pl. technikai hiba miatt - hibás ár szerepel a honlapon. Hibás ár esetén a megrendelést (az Ön ajánlatát) a hibás áron nem áll módunkban elfogadni, és nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés közöttünk. Amennyiben Ön hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer azt automatikusan visszaigazolja, ez azonban nem minősül az ajánlat elfogadásának a részünkről. Hibás áron történő Ön általi ajánlattétel (megrendelés) esetén az Eladó munkatársa felhívja az Ön figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. Ön a hibás ár helyett az Eladó által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a felek között.
A honlap használata
Tájékoztató a honlap használatáról
A Termék kiválasztása
A honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a
kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes termékeket. Az egyes
termékekre kattintva találja a termék fotóját, cikkszámát, ismertetőjét,
árát. Önnek vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetnie. A
termékeket illusztrált fényképpel jelöltük. A fényképeken látható
kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve ha az a
termékleírásban külön kiemelésre kerül.
Kosárba helyezés
A Termék kiválasztása után Ön a "Kosárba" gombra kattintva helyezhet - tetszőleges számú - terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.
Javasoljuk, hogy akkor is helyezze a kosárba a terméket, ha nem biztos abban, hogy az adott terméket meg kívánja vásárolni, mert ezzel az Ön számára egy kattintással áttekinthetővé válik, hogy az adott pillanatban melyek az Ön által kiválasztott termékek, és azokat egy képernyőn megjelenítve tudja megtekinteni és összehasonlítani. A Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig – a "Rendelés véglegesítése" gomb megnyomásáig – szabadon módosítható, a kosárból tetszés szerinti termékek eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabb termékek helyezhetőek, illetve a kíván termékszám megváltoztatható.
Amennyiben Ön a kiválasztott terméket a Kosárba helyezi, úgy külön ablak ugrik fel a „Terméket hozzáadtuk a kosárhoz” szöveggel. Amennyiben Ön nem kíván több terméket kiválasztani, úgy kattintson a „Tovább a kosárhoz” gombra! Amennyiben a kiválasztott terméket szeretné ismét megnézni, vagy újabb terméket szeretne a kosárba helyezni, úgy kattintson a „Vissza a termékhez” gombra!
A Kosár megtekintése
A honlap használata során Ön a honlap tetején található „Kosár
megtekintése” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a kosár tartalmát.
Itt lehetősége van a kiválasztott termékeket eltávolítani a kosárból,
illetve a termék darabszámát megváltoztatni. A rendszer a „Kosár
frissítése” gomb megnyomását követően megjeleníti az Ön által
megváltoztatott adatoknak megfelelő információkat, ideértve a kosárba
tett termékek árát is.
Amennyiben Ön nem kíván további termékeket kiválasztani és a kosárba
helyezni, úgy a „Megrendelés” gomb lenyomásával folytathatja a
vásárlást.
Vásárlói adatok megadása
„Megrendelés” gomb lenyomását követően megjelenik a kosár tartalma, illetve az Ön által kiválasztott termékek megvásárlása esetén az Ön által fizetendő teljes vételár. A „Szállítási szolgáltatás” dobozban kell bejelölnie, hogy a megrendelt terméket személyesen kívánja átvenni (személyes átvétel), vagy kiszállítást kér. Kiszállítás esetén a rendszer jelzi a kiszállítás díját, melyet Ön köteles megfizetni megrendelés esetén.
A „Felhasználói adatok” szövegdobozban e-mail címét, a „Számlázási információ” szövegdobozban teljes nevét, címét, telefonszámát tudja megadni. A ”Szállítási információ” szövegdobozban a rendszer automatikusan a „Számlázási információ” során megadott adatokat tárolja. Amennyiben Ön eltérő címre kéri a szállítást, kérjük távolítsa el a pipát. A „Megjegyzés” szövegdobozban” Ön tetszőlegesen adhat meg további információt.
A rendelés áttekintése
A fenti szövegdobozok kitöltését követően Ön a „Folytatás a következő lépéssel” gombra kattintva folytathatja a megrendelési folyamatot, illetve a „Mégsem” gombra kattintva törölheti/javíthatja az eddig bevitt adatokat, és visszaléphet a Kosár tartalmához. A „Folytatás a következő lépéssel” gombra kattintás esetén Ön a „Rendelés áttekintése” oldalra érkezik. Itt láthatja összegezve az Ön által korábban megadott adatokat, így a Kosár tartalmát, a felhasználói, számlázási és szállítási adatokat és az Ön által fizetendő összeget (ezeken az adatokon itt már nem változtathat, csak ha a „Vissza” gombra kattint).
A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek, és a szerződés az Ön által a honlapon keresztül tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre a jelen ÁSZF rendelkezései szerint
Ön a „Megrendelés” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után.
Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
A rendelések feldolgozása két lépcsőben történik. Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. A rendelésről először egy automata visszajelzést kap, ami csak annak tényét rögzíti, hogy az Ön megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a visszaigazolás nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának. Amennyiben Ön azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – velünk e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.
Az Eladó legkésőbb az Ön ajánlatának elküldését követő munkanap során egy második e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A szerződés az Ön által tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre (második visszaigazolás).
Fizetési módok
Banki átutalás
A termékek ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti. Az átutaláshoz szükséges adatok:
Kedvezményezett bankja: MBH Bank Nyrt.
Kedvezményezett neve: IT-Futár Kft.
Adószám: 14177873-2-03
Cégjegyzékszám: 03-09-115543
Kedvezményezett számlaszáma: 51700100-11077633-00000000
Készpénzes fizetés
Önnek lehetősége van a termék árát és a kiszállítás díját a termék átvételekor készpénzben kifizetni.
Utánvétel
Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot,melynek költsége 700Ft.
Bankkártyás fizetés:
- A „Fizetés” gombra kattintva Ön átkerül a SimplePay fizetési oldalára, ahol a bankkártya adatai megadásával elindítja a tranzakciót.
- A kártyaadatok megadását követően kérjük, ellenőrizze az adatok helyességét.
- A tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó rendszerekben.
- A fizetés eredményéről Ön e-mail útján is értesítést kap, valamint visszairányítjuk a szolgáltató oldalára.
Adattovábbítási nyilatkozat:
Kereskedő cégneve: IT-Futár Kft.
Székhelye: 6065 Lakitelek, Széchenyi krt. 74/b
Fizetési Elfogadóhely webcíme: https://kecskemetirodaszer.hu
Kereskedő által továbbított adatok megnevezése: név, e-mail cím,telefonszám, számlázási név és cím, szálítási név és cím.
Tudomásul veszem, hogy IT-Futár Kft. (6065 Lakitelek, Széchenyi krt. 74/b) adatkezelő által a https://kecskemetirodaszer.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, e-mail cím, telefonszám, számlázási név és cím, szálítási név és cím.
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff
Fizetés bankkártyával a GLS futárnál
GLS CsomagPont / GLS CsomagAutomata/ GLS Szállítás házhoz
A GLS CsomagPont és GLS Csommagautomata a lakossági ügyfelek hálózata, ahol átveheti csomagját. Címzettjeink részére csomagátvételt biztosítunk minden GLS CsomagPontban és GLS Csomagautomatákban.
Választható GLS szállítási módok:
- GLS CsomagPont: 1700 Ft
- GLS CsomagAutomata: 1700 Ft
- GLS házhozszállítás 0-10kg-ig Bruttó: 1.700Ft
- GLS házhozszállítás 10-20kg-ig Bruttó: 2.000Ft
- GLS házhozszállítás 20-40kg-ig Bruttó: 2.700Ft
*Fontos: A GLS automatáknál csak bankkártyával tudsz fizetni és a maximális csomag mérete 70cm x 40cm x 55cm.
*Fontos: A csomagot az értesítést követő munkanaptól számítva 5 munkanapon belül veheti át csomagszámmal (csomagpont esetén érvényes személyazonosító okmánnyal).
MPL Posta
Jelenleg országszerte több ezer PostaPonton keresztül lehet átvenni csomagokat, ahogy Neked kényelmes! A csomagok házhoz szállítása helyett személyes átvétel is választható. A postai hálózat mellett ma már benzinkutakon és kiskereskedelmi egységekben is – számos helyen 0-24 órában – átvehetők a csomagok.
Választható MPL szállítási módok:
- Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: bruttó 990 Ft/db.
- Háznál történő kézbesítés esetén: 0-10 kg-ig bruttó 1990 Ft/db.
- Háznál történő kézbesítés esetén: 10-20 kg-ig bruttó 2990 Ft/db.
- Háznál történő kézbesítés esetén: 20-40 kg-ig bruttó 5990 Ft/db
*Fontos: Az MPL automatáknál csak bankkártyával tudsz fizetni és a maximális csomag mérete 31cm x 35cm x 50cm. Az MPL értesítést küld a csomag hozzáférhetőségéről, amelynek átvételi határideje az üzenet megérkezését követő 2 munkanap. Az MPL automatákba max. 400.000 Ft összértékű rendelést lehet leadni. Amennyiben a küldeményt 2 munkanapon belül nem vették át, az MPL további tájékoztatást küld a csomag Postán elhelyezéséről.
*Fontos: MPL Postán maradó rendelés esetén az MPL üzenetben vagy SMS-ben üzenetet küld a csomag hozzáférhetőségéről, amelynek átvételi határideje 5 munkanap lehet. Az MPL Postán maradó rendelés esetén max. 500.000 Ft összértékű rendelést lehet leadni.
Házhoz szállítás Kecskeméten
- Házhoz szállítás Kecskeméten Bruttó 10.000Ft feletti megrendelés esetén Ingyenes! Az Ön által megadott szállítási címre visszük a megrendelt terméket ahol azt helyben, személyesen veheti át. Ebben az esetben, a helyszínen csak készpénzes fizetés biztosított!
A szállítás díja: 0- 10.000Ft között Bruttó: 1.000Ft
10.000Ft felett Ingyenes
Utánvétkezelés díja: 0Ft
Lakiteleki csomagponton átvétel: ingyenes
Lakitelek 6065 Széchenyi krt. 74/b H-P 9-12 14-17h Sz: 9-12h IT Pavilon Számítástechnika és Irodatechnika Kft Tel: +36/30-335-9189 Az előzetesen megrendelt áru átvételére van lehetőség!
Utánvét
Ezt a
fizetési módot bármelyik szállítási mód esetén választhatod.
Ha Házhozszállítás esetén az utánvétes megrendelést választod, akkor a
futárnál készpénzes és jelzés esetén bankkártyás fizetésre is van lehetőség. Bankkártyás
fizetési igényed jelezd a vásárlás véglegesítésekor a Megjegyzés mezőben!
Házhozszállítás esetén 300.000 Ft felett csak bankkártyával lehet
fizetni.
Utánvétes fizetési mód esetében 700 Ft kezelési költség kerül felszámításra. A teljes fizetendő összeg a rendelési folyamat végén minden esetben megjelenik.
Bankkártyás fizetés
Webáruházunk részére az OTP Bank Nyrt. biztosítja a kártyaelfogadás lehetőségét, biztonságos, SSL protokollt használó kártyaelfogadó rendszere által. Bankkártyás fizetéskor átirányítunk az OTP SimplePAy fizetőoldalára, így a fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik. Az internetes áruházunk a kártyád-, illetve a mögötte álló számlád adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet.
Áruházunkban az alábbi kártyatípusokkal fizethetsz:
- MasterCard (dombornyomott)
- Visa (dombornyomott)
- Electron (nem dombornyomott) Ezen kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg, hogy lehetővé teszi-e a kártya internetes használatát. Amennyiben a Te Electron kártyádat kibocsátó bank engedélyezte az interneten való kártyahasználatot, természetesen fizethetsz kártyáddal internetes áruházunkban. Pontos információért kérjük, fordulj a kártyádat kibocsátó bankhoz! Az OTP Bank által kibocsátott kártyák természetesen elfogadhatók.
- Maestro Az OTP Bank internetes fizetőfelületén bármely bank által kibocsátott Maestro kártya elfogadható. Az elfogadás feltétele, hogy a kártyádat kibocsátó bank is támogassa a Maestro kártyák e-commerce tranzakciókra történő felhasználhatóságát. Kérjük, konzultálj a bankoddal!
Az internetes kártyaelfogadás biztonságának további növelése érdekében az OTP Bank bevezette a Verified by Visa/MasterCard Secure Code (VbV/MSC) szolgáltatást. A szolgáltatás lényege, hogy a kártyabirtokos részére a fizetésre használt kártyát kibocsátó bank megad valamilyen pluszazonosítási lehetőséget, amely a tranzakció során ellenőrzésre kerül, és egyértelműen azonosítja a kártyát használó személyt.
Amennyiben a kártyádat kibocsátó banknál nem elérhető a VbV/MSC szolgáltatás, vagy azt nem igényelted, a fizetési folyamat nem változik. A webáruház átirányít az OTP SimplePay oldalára, ahol megadod kártyád adatait (kártyaszám, lejárati dátum, érvényesítési kód), és megtörténik a vásárolt áruk/szolgáltatások ellenértékének kiegyenlítése.
Amennyiben a bankod rendelkezik a VbV/MSC szolgáltatással, és Te ezt igénybe veszed, a fizetési tranzakció folyamata megváltozik. Kártyád adatait (kártyaszám, lejárati dátum, érvényesítési kód) továbbra is OTP Bank fizetőfelületén kell megadnod. Ezt követően azonban a Bank automatikusan átirányít a kártyádat kibocsátó bank megfelelő oldalára, ahol végre kell hajtanod az azonosítási eljárást. A sikeres azonosítást követően a fizetési tranzakció folytatódik, értesítést kapsz a tranzakció sikerességéről, és visszairányításra kerülsz a webáruházi felületre. Amennyiben az azonosítást nem tudja végrehajtani, a tranzakció sikertelenül zárul.
Teljesítési határidő
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 5 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelezzük.
Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
Előfordulhat, hogy a honlapunkon szereplő egyes termékek gyártása megszűnt. Erre tekintettel fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag az Önnel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg az Ön részére 5 munkanapon belül.
Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján
Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a jelen – és a honlapról is letölthető - nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja az alábbi címre megküldéssel: 6065 Lakitelek Széchenyi krt. 74/b. ; info@kecskemetirodaszer.hu
Nyilatkozat-minta elálláshoz
Címzett: IT-Futár Kft.
Cím: 6065 Lakitelek, Széchenyi krt. 74/b
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt
-----------------
A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 14 naptári napos határidőn belül elküldi.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
Az Eladó visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.
Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztókifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.
Többletköltségek
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.
A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
A termék visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése
A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni.
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Az elállási jog kizártsága
Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben, így különösen a „c” és az „e” pontban meghatározottak esetén: „olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; „olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.
- Kellékszavatosság
A Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 év alatt évül el, fogyasztó szerződés esetében azonban az elévülés időtartama 2 év. Mindezek tehát azt jelentik, hogy a Fogyasztó a 2 éves, a fogyasztónak nem minősülő Vásárló pedig az 1 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő 1 év.
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni. Fogyasztói szerződések esetén a Fogyasztó e kötelezettségének akkor tesz eleget késedelem nélkül, ha a hibát nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős.
A Vásárló választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
a) Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek
közül az Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a
Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna.
Fogyasztói szerződések esetén a Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a
kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás
vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a
Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható
időtartamáról.
b) Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló nem kérte,
illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását, vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Vásárló is kijavíthatja,
illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is
elállhat. Felhívjuk azonban szíves figyelmüket arra, hogy fogyasztó és
vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális
tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló –
szerződés esetén a Fogyasztó a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a
hibát a Szolgáltató költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem
javíttathatja ki azt.
A Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
A Vásárló a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. Fogyasztók esetében a teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, mint hogy a Fogyasztó igazolja, hogy a Terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. A fogyasztónak nem minősülő Vásárlók esetében a hibás teljesítés tényét az előzők figyelmen kívül hagyásával az erre hivatkozó állító Vásárlónak kell bebizonyítania.
- Termékszavatosság
A Termék hibája esetén a Fogyasztó – választása szerint – a 14. pontban meghatározott kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a Fogyasztó ugyanazon hiba miatt a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt Termékre, illetve a Termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a Fogyasztó a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként a Fogyasztó a hibás Termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A Fogyasztó termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.
A Termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát a Fogyasztó elveszti.
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt. A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
- a Terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a Termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
- Jótállás
A Fogyasztó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén jogszabály – különös tekintettel az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletre – és/vagy egyéb jótállást keletkeztető jognyilatkozat alapján jótállási igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
A 151/2003.
(IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek (a továbbiakban:
fogyasztási cikk) esetén a Fogyasztó a teljesítés hibája miatt az alábbi
jogokat érvényesítheti a jogszabályokban foglalt feltételekkel:
a) a Fogyasztó a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást
igényelhet (kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen,
vagy ha az a Szolgáltatónak - a másik jótállási igény teljesítésével
összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a
szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és
a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet). A
kijavítás során a Termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és a Fogyasztó másik igény teljesítését nem kéri.
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
A Fogyasztó akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő 30 napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt 3 alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy a Fogyasztó nem kéri másik igény teljesítését. Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
b) Ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja – kivéve az ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződés esetén – illetve elállhat a szerződéstől.
A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Szolgáltató, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség a Szolgálató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni. Felhívjuk szíves figyelmüket arra, hogy ez a szabály az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, motoros vízi járműre nem vonatkozik.
Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Felhívjuk azonban szíves figyelmüket arra, hogy amennyiben igazolható, hogy az ilyen hibával érintett és cserélni kívánt terméket az Szolgáltató hibátlanul adta át a Fogyasztónak, és a hiba a Fogyasztó közrehatásával, a teljesítést követően keletkezett, úgy a Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a hiba felmerülésében való közreműködésének mértékében a kötelező cserével okozott kárát a Fogyasztóval szemben polgári úton érvényesítse.
A Fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A jótállás
időtartama
a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó
eladási ár esetén 2 év,
b) 250 000 forint eladási ár felett (azaz 250 001 forinttól
kezdődően) 3 év.
Felhívjuk szíves figyelmüket tehát arra, hogy a 10.000 forintot el nem érő vételárú fogyasztási cikkre nem vonatkozik jótállási kötelezettség.
A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni azzal, hogy a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó a felelős. Felhívjuk szíves figyelmüket továbbá arra, hogy e határidők elmulasztása jogvesztéssel jár azzal, hogy a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Azonban, ha a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A jótállásból eredő jogait a Fogyasztó a rendelkezésére bocsátott jótállási jeggyel gyakorolhatja, amelynek nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a Fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a Fogyasztó az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot (az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát) bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok e bizonylattal érvényesíthetők.
A Fogyasztó a jótállás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely BestByte üzlet vevőszolgálatán, BestByte Raktárban fióktelepén, illetve és a Szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.
A fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) támaszthatók a Fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a Fogyasztó számára. Ilyen speciális követelmények fennállásáról a Szolgáltató külön tájékoztatja a Fogyasztót.
A Szolgáltató mentesül jótállási kötelezettsége alól abban az esetben, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Nem tartozik tehát a jótállás hatálya alá a hiba, ha annak oka a fogyasztási cikknek a Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát az alábbiak okozták:
- szakszerűtlen üzembe helyezés, ha az üzembe helyezést nem a Szolgáltató vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vagy hiányára vezethető vissza;
- nem rendeltetésszerű használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása;
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás;
- elemi kár, természeti csapás okozta kár.
A jótállás nem érinti a Fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen, de nem kizárólagosan kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont a Fogyasztó egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a Szolgáltató kicserélte a fogyasztási cikket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
A Szolgáltató a termékeire a jogszabályok előírásainál a Fogyasztóra nézve kedvezőbb feltételekkel (például hosszabb jótállási határidővel) is vállalhat jótállást, illetve eltérő feltételekkel olyan termékekre is jótállást vállalhat, amelyek a jogszabályok szerint nem esnek kötelező jótállás alá. Ebben az esetben a Fogyasztót megillető jogokra nézve a jótállási jegyben írtak az irányadók.
A jótállás nem érinti a Fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen, de nem kizárólagosan kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
A Fogyasztó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén jogszabály – különös tekintettel az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletre – és/vagy egyéb jótállást keletkeztető jognyilatkozat alapján jótállási igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
A 151/2003.
(IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek (a továbbiakban:
fogyasztási cikk) esetén a Fogyasztó a teljesítés hibája miatt az alábbi
jogokat érvényesítheti a jogszabályokban foglalt feltételekkel:
a) a Fogyasztó a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást
igényelhet (kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen,
vagy ha az a Szolgáltatónak - a másik jótállási igény teljesítésével
összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a
szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és
a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet). A
kijavítás során a Termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és a Fogyasztó másik igény teljesítését nem kéri.
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
A Fogyasztó akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő 30 napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt 3 alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy a Fogyasztó nem kéri másik igény teljesítését. Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
b) Ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja – kivéve az ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződés esetén – illetve elállhat a szerződéstől.
A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Szolgáltató, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség a Szolgálató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni. Felhívjuk szíves figyelmüket arra, hogy ez a szabály az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, motoros vízi járműre nem vonatkozik.
Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Felhívjuk azonban szíves figyelmüket arra, hogy amennyiben igazolható, hogy az ilyen hibával érintett és cserélni kívánt terméket az Szolgáltató hibátlanul adta át a Fogyasztónak, és a hiba a Fogyasztó közrehatásával, a teljesítést követően keletkezett, úgy a Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a hiba felmerülésében való közreműködésének mértékében a kötelező cserével okozott kárát a Fogyasztóval szemben polgári úton érvényesítse.
A Fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A jótállás
időtartama
a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó
eladási ár esetén 2 év,
b) 250 000 forint eladási ár felett (azaz 250 001 forinttól
kezdődően) 3 év.
Felhívjuk szíves figyelmüket tehát arra, hogy a 10.000 forintot el nem érő vételárú fogyasztási cikkre nem vonatkozik jótállási kötelezettség.
A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni azzal, hogy a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó a felelős. Felhívjuk szíves figyelmüket továbbá arra, hogy e határidők elmulasztása jogvesztéssel jár azzal, hogy a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Azonban, ha a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A jótállásból eredő jogait a Fogyasztó a rendelkezésére bocsátott jótállási jeggyel gyakorolhatja, amelynek nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a Fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a Fogyasztó az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot (az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát) bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok e bizonylattal érvényesíthetők.
A Fogyasztó a jótállás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely BestByte üzlet vevőszolgálatán, BestByte Raktárban fióktelepén, illetve és a Szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.
A fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) támaszthatók a Fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a Fogyasztó számára. Ilyen speciális követelmények fennállásáról a Szolgáltató külön tájékoztatja a Fogyasztót.
A Szolgáltató mentesül jótállási kötelezettsége alól abban az esetben, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Nem tartozik tehát a jótállás hatálya alá a hiba, ha annak oka a fogyasztási cikknek a Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát az alábbiak okozták:
- szakszerűtlen üzembe helyezés, ha az üzembe helyezést nem a Szolgáltató vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vagy hiányára vezethető vissza;
- nem rendeltetésszerű használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása;
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás;
- elemi kár, természeti csapás okozta kár.
A jótállás nem érinti a Fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen, de nem kizárólagosan kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont a Fogyasztó egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a Szolgáltató kicserélte a fogyasztási cikket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
A Szolgáltató a termékeire a jogszabályok előírásainál a Fogyasztóra nézve kedvezőbb feltételekkel (például hosszabb jótállási határidővel) is vállalhat jótállást, illetve eltérő feltételekkel olyan termékekre is jótállást vállalhat, amelyek a jogszabályok szerint nem esnek kötelező jótállás alá. Ebben az esetben a Fogyasztót megillető jogokra nézve a jótállási jegyben írtak az irányadók.
A jótállás nem érinti a Fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen, de nem kizárólagosan kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
- Digitális termékekre vonatkozó eltérő szabályok
Szolgáltató digitális adattartalmakat, azaz digitális formában előállított vagy nyújtott adatot (többek között: szoftver, film, számítógépes játék stb. továbbiakban: digitális adattartalom) is értékesíthet. Ilyen Termék értékesítése esetén Vásárló tudomásul veszi, hogy a jelen ÁSZF-ben foglalt jótállási és vagy kellékszavatossági szabályokat a digitális adattartalom speciális jellegének megfelelően kell értelmezni.
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a Felhasználó a Szolgáltatótól tájékozódhat a megrendelni kívánt digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről, illetve kérhet információt a digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való együttműködési képességéről.
- Szerzői jogok
A weboldal és a Webáruház szerzői jogvédelem alatt
áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a
weboldalon, valamint a weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása
során megjelenített valamennyi tartalomnak (bármely szerzői műnek, illetve más
szellemi alkotásnak – így különösen, de nem kizárólagosan a webáruházban
feltüntetett logóknak, grafikai elemnek, védjegyeknek, képeknek, videónak,
animációnak, multimédia szövegeknek és/vagy bármely egyéb tartalomnak). Bármely
tartalom, amelyhez a Felhasználónak hozzáférése van, vagy ahhoz hozzáférést
nyer bármely eszköz révén, a jelen ÁSZF hatálya alá tartozik, szolgáltató a
tartalmakkal kapcsolatos minden jogát fenntartja.
A weboldal/webáruház tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más
adathordozóra mentése, másolása vagy kinyomtatása, egyéb módon történő
felhasználása kizárólag magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató
előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú
felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás,
továbbadás, terjesztés, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba
hozatal –, valamint a tartalmak módosítása, megváltoztatása, illetve az
eredetitől eltérő bármely más kontextusba helyezése kizárólag a Szolgáltató
előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a
weboldal/ webáruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem
biztosít jogot a Felhasználónak a weboldal/webáruház felületén szereplő bármely
kereskedelmi névnek vagy védjegynek a jelen ÁSZF-be ütköző módon való
használatára, hasznosítására. A weboldal rendeltetésszerű használatával járó
megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú
másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli
engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy
hasznosíthatók. Amennyiben Szolgáltató a Felhasználónak külön megállapodással
írásbeli engedélyt ad a tartalom vagy annak egy részének felhasználására, úgy
Felhasználó csak és kizárólag a megállapodásban meghatározott tartalomra
kiterjedő felhasználásra válik jogosulttá annak a Webáruházban történő
elérhetőségének időszaka vagy a megállapodásban meghatározott időtartam erejéig
a megállapodásban meghatározott feltételeknek megfelelően.