Belépés
 

Minden egyes elfogyasztott élelmiszer, étel és ital hatással van az emberi test működésére, legtöbbjük tápanyagként szolgál, vitaminokkal, ásványi anyagokkal látja el szervezetünket, biológiai értékük révén hozzájárulnak a szervezet kiegyensúlyozott működéshez.

Ismerje meg a kávé alapvető élattani hatásait

Minden egyes elfogyasztott élelmiszer, étel és ital hatással van az emberi test működésére, legtöbbjük tápanyagként szolgál, vitaminokkal, ásványi anyagokkal látja el szervezetünket, biológiai értékük révén hozzájárulnak a szervezet kiegyensúlyozott működéshez. Nincs ez másként a kávé esetében sem, melynek kétségtelenül jelentős biológiai hatásai vannak. Az előnyök és hátrányok tekintetében a vélemények megoszlanak, ám jótékony tulajdonságait kutatások is bizonyítják. Kevesen tudják, hogy a kávé bővelkedik aminosavakban, nagyobb mennyiségben tartalmaz B vitaminokat, káliumot, magnéziumot, mangánt és kalciumot is, melyek köztudottan előnyösek testünk egészséges működését illetően. A kávé elfogyasztása után rövid időn belül tapasztalhatjuk például élénkítő erejét, de ennél sokkal összetettebb folyamat zajlik le szervezetünkben egy csésze fekete elfogyasztását követően.

10 vitathatatlan tény a kávé jótékony hatásáról:

1, Növeli az test energiaszintjét

Magas koffeintartalma révén kiváló serkentő és éberségfokozó hatással rendelkezik. A koffein egy természetes vegyület, mely a vérben rövid időn belül kiválasztódik, hatása a központi idegrendszerre koncentrálódik.

2. Okosabbá tesz

A kávé felpörgeti az agyi aktivitást és fokozza a szellemi tevékenységet. Elfogyasztását követően javul a reakcióidő, fokozódik a figyelem és a koncentráció.

 

3, Javítja a memóriát

Kávéfogyasztással javul az emlékezőképességünk is, főleg a fárasztó és ismétlődő feladatok végzése során tapasztalható a memóriánkra gyakorolt pozitív hatása. Az agyi vérkeringés serkentése révén pedig hosszútávon csökken a demencia, az öregkori elbutulás és az Alzheimer kór kialakulásának veszélye.

4, Növeli a vér adrenalinszintjét

Testedzés előtt fogyasztva felpörgeti a testünket, fokozza az anyagcserét, a zsírégetést. A fokozott vérkeringés javítja az izmok működését és a mozgáskoordinációt, valamint csökkenti a fáradtságot a vázizomrendszerben. A megnövekedett adrenalinszintnek köszönhetően nő a fizikai teljesítőképesség és a sportteljesítmény.

5, Hatékony antioxidáns

A kávébabok fontos hatóanyaga a koffein mellett a klorogénsav, ami erős antioxidáns hatással bír. Megköti a szabad gyököket, ezáltal lelassíthatják az öregedési folyamatot és segítségével megelőzhetőek olyan betegségek is, mint a rák.

6, Harcol a cukorbetegség kialakulása ellen

A kávé alacsony kalóriatartalommal rendelkezik, fogyasztása nem jár magas inzulintermelődéssel és nem emeli meg a vércukorszintet. Kutatások bizonyítják, hogy fogyasztásával csökken a II-es típusú diabétesz kialakulásának kockázata.

7, Csökkenti a fejfájást

A fejfájásnak egyik lehetséges oka lehet az agyi vérerek összeszűkülése, melyre a koffien gyors segítséget nyújthat: kitágítja az agyi ereket, hatására javul a vérkeringés és az oxigénállapot, melynek „mellékhatása” a fájdalomérzet csökkenése.

8, Csökkenti a stresszt

A kávé idegnyugtató hatása csökkenti a stresszt és a depressziós hangulatot. Szerotonin, dopamin és noradrenalin termelést idéz elő, melyek fokozzák a kedélyállapotot és javítják a kognitív funkciókat. A kávé jellegzetes illata, már a fogyasztás előtt pozitív hatást gyakorol hangulatunkra.

9, Csökkenti az asztma tüneteit

A koffein a tüdő hörgőizmait elernyeszti, könnyíti a légzést, ezáltal mérsékli az asztmás rohamok veszélyét.

10, Csökkenti a vesekő kialakulásának kockázatát

A koffein serkenti az anyagcserét, fokozza a veseműködést, a vesék artériái kitágulnak, így fokozódik a vizeletkiválasztás, következésképpen csökken a vesekő kialakulásának esélye is.

+1 érv:

A kávé áldásos élettani hatásai nem csak az elfogyasztására korlátozódnak, hanem a bőr és a haj megszépülésében is közreműködnek. A kávés hajpakolás ragyogóvá és fényessé teszi a hajat, sőt még a hajnövekedést is elősegíti.

Minden élelmiszer fogyasztásának tekintetében érdemes a mértékletesség elvét betartani, hiszen pozitív hatásai ellenére a kávé sem helyettesíti az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozást, csupán hozzájárul testünk optimális működéséhez.